"Wieczór Trzech Króli" z NT Live

„Wieczór Trzech Króli” to jedna z najpopularniejszych komedii Szekspira, zasadzająca się na typowym qui pro quo, a jednak znacznie mądrzejsza i głębsza, niż opierające się na tym samym zabiegu dużo późniejsze europejskie farsy. Reżyser Simon Godwin, którego realizacje „Człowieka i nadczłowieka” i „Strategii gołych kawalerów” oglądaliśmy w cyklu „National Theatre Live”, wykreował ten żywiołowy i radosny spektakl głównie dla Tamsin Greig („Drugi hotel Merigold”, „Tamara i mężczyźni”, „Pamiętnik Anny Frank”). Obok niej zgromadzono jednak równie gwiazdorską obsadę: Daniel Rigby (seriale „Flowers” i „Jericho”), Tamara Lawrence („Undercover”), Doon Mackichan („Smack Pony”) i Daniel Ezra („Zaginiony”, „Undercover”).

Statek rozbija się na skałach. Viola wraz z bratem bliźniakiem Sebastianem zostaje wyrzucona na brzeg Illirii: ona w pobliżu miasta, on gdzieś w niedostępnej części wyspy. Viola, aby przetrwać i odnaleźć brata, postanawia przebrać się za mężczyznę i wkroczyć na nieznany teren. Pod imieniem Cesaria przystaje na służbę do księcia Orsino, w którym się zakochuje. Książę tymczasem posyła ją do swej ukochanej Olivii. Dziewczyna zakochuje się w posłańcu, nie przeczuwając, że to przebrana kobieta...

Tak zaczyna się obłędny wir, komedia omyłek, ale także szał namiętności i ważnych pytań o rolę płci, dominację mężczyzn i inne, nie mniej skomplikowane, uniwersalne problemy. Co ciekawe, w tekście sztuki nie ma żadnego nawiązania do tytułowego Święta Trzech Króli. Angielskie święto Twelfth Night, wedle starej tradycji, przypadała na wieczór 5 stycznia, czyli przed 12. dniem po Bożym Narodzeniu i dzień przed Objawieniem Pańskim, kiedy to trzech mędrców miało dotrzeć do stajenki. Przez cały ten dzień świętowano. Może właśnie dlatego William Szekspir chciał upamiętnić ten wieczór w sposób szczególny i komedii o miłości nadał tytuł „Twelfth Night, or What You Will” („Wieczór Trzech Króli albo Co chcecie”).

Realizatorzy
Simon Godwin reżyseria
Michael Bruce muzyka
Christopher Shutt reżyseria dźwięku
Soutra Gilmour scenografia
Kev McCurdy reżyseria walk
James Farncombe światło
Alice Knight inspicjent
Shelley Maxwell ruch sceniczny
Dan Jackson kierownik muzyczny

Obsada
Adam Best, Oliver Chris, Claire Cordier, Imogen Doel, Mary Doherty, Ammar Duffus, Daniel Ezra, Phoebe Fox, Tasmin Greig, Whitney Kehinde, Emmanuel Kojo, Tamara Lawrance, Andrew Macbean, Doon Mackichan, Tim McMullan, Brad Morrison, Daniel Rigby, Imogen Slaughter, James Wallace,  Niky Wardley

Bardzo dobre ceny biltetów!
25zł - normalny
20zł - ulgowy
18zł - grupowy szkolny na dodatkowo umówione projekcje
KARNETY:
100zł - 5 dowolnie wybranych projekcji
180zł - 10 dowolnie wybranych projekcji
-----------------------------
Opolskie Centrum Kultury zaprasza Państwa na cykl retransmisji w Kinie Opolanka.  Kocham Poniedziałki jak sama nazwa wskazuje będzie odbywać się właśnie w ten dzień tygodnia, a dokładnie co drugi poniedziałek miesiąca. Z cyklem wystartowaliśmy już 4 września, zawsze o godzinie 18.00.  Pierwszymi tytułami jakimi można było zobaczyć w Kinie Opolanka było „Jezioro Łabędzie” Czajkowskiego i „Carmen” Georges'a Bizeta, które są już za nami cieszyły się dużym uznaniem widzów. Przed nami kolejne wielkie tytuły  m.in. „Poławiacze pereł”, „ Dama Kameliowa”, „Romeo i Julia”, „Poskromienie złośnicy” , „Piotruś Pan” i wiele innych. W sumie mamy zaplanowane 22 „Kocham Poniedziałki”. To właśnie w poniedziałki  na ekranie naszego kina będziemy wyświetlać retransmisje z największych scen świata: Bolshoi Ballet w Moskwie, The Metropolitan Opera w Nowym Jorku, National Theatre z Londynu oraz  Comédie-Française z Paryża.
The Metropolitan Opera - należy do ścisłej czołówki najlepszych teatrów świata. Jej siłą są przede wszystkim wspaniałe głosy. Także Polacy – Aleksandra Kurzak, Piotr Beczała, Mariusz Kwiecień,  występowali i wciąż regularnie występują na deskach tego teatru. Teatr ma w swoim repertuarze kilkadziesiąt tytułów – od klasyki po dzieła współczesne. Gra blisko 250 monumentalnych spektakli w roku.  
30 grudnia 2006 roku po raz pierwszy w historii popłynął w eter operowy obraz i dźwięk w formacie HD & DD Surround; pokazano „Zaczarowany flet” Mozarta.
Dodatkowym atutem tych pokazów jest możliwość zajrzenia za kulisy. Kamera śledzi zmiany dekoracji, rejestruje też wywiady ze śpiewakami występującymi w danym przedstawieniu, zagląda na próby, których podczas transmisji, podobnie zresztą jak każdego innego dnia, odbywa się w teatrze kilka – tego zaś nie może zobaczyć publiczność zasiadająca na widowni Met.
Balet Bolszoj  - Teatr Bolszoj stał się wizytówką całej radzieckiej sztuki baletowej. Zespół pod kierownictwem Jurija Grigorowicza, choreografa i przez ponad 30 lat dyrektora artystycznego baletu, wypracował niepowtarzalny, wręcz akrobatyczny styl. Ikonami tego stylu stały się spektakle w choreografii Grigorowicza, jak „Spartakus” czy „Romeo i Julia”.  Coraz częściej na scenie Bolszoj można także oglądać najsłynniejsze choreografie twórców zachodnich, oraz niezwykłe rekonstrukcje wielkich XIX-wiecznych baletów, olśniewające przepychem dawnej carskiej sceny. Również dziś wirtuozeria zespołu stoi na najwyższym, czasem aż niewiarygodnym poziomie. Na jego występy baletomani wszystkich większych miast świata czekają z ogromną niecierpliwością. Dlatego też kierownictwo tej czołowej operowo-baletowej sceny Rosji zdecydowało się, wzorem The Metropolitan Opera, na organizację transmisji do kin przedstawień baletowych drogą satelitarną i w jakości HD.
National Theatre - Royal National Theatre (Królewski Teatr Narodowy) w Londynie, znany powszechnie jako National Theatre, jest kulturalną wizytówką Wielkiej Brytanii. Jako scena narodowa National Theatre ma w swoim repertuarze przede wszystkim klasykę rodzimą (zwłaszcza dzieła Shakespeare’a), a także obcą i dramaty współczesne. Zespół przygotował już ponad 800 premier. Dziś przedstawienia brytyjskiej sceny narodowej transmitowane i retransmitowane są do kilkuset miast świata (w Polsce prezentowało je i prezentuje już ponad 40 kin),
Comédie-Française - jest to jeden z najbardziej prestiżowych teatrów na świecie. Comédie-Française (Komedia Francuska) bywa czasem nazywana Domem Moliera, bo jej istnienie i tradycje sięgają czasów wielkiego dramatopisarza. Komedia Francuska była pierwszym w Europie teatrem narodowym, czyli grającym przedstawienia w języku narodowym, a nie w językach oryginału. Stała się pierwowzorem takiej działalności artystycznej dla innych krajów, w których także zaczęły powstawać sceny narodowe.
Mamy i my swój bardzo ważny polski akcent na tej prestiżowej scenie. Od 2013 roku jednym z „sociétaires honoraires” jest Andrzej Seweryn, który w Komedii Francuskiej występował od 1993 roku, a obecnie także reżyseruje. Polski aktor jest w tym zaszczytnym gronie trzecim w historii cudzoziemcem. Także Wojciech Pszoniak wielokrotnie występował na scenie.
Niezapomniane wrażenia, pasjonujący ludzie, porywające momenty, to wszystko znajdziecie właśnie w Opolskim Centrum Kultury oglądając pełne emocji retransmisje z największych scen świata.
Nie może Was tam zabraknąć – wspólnie odczarujmy „Nie lubię poniedziałków” na „Kocham Poniedziałki” w Kinie Opolanka.
szczegóły na www.ockopolelubelskie.pl
Bardzo dobre ceny biltetów!
25zł - normalny
20zł - ulgowy
18zł - grupowy szkolny na dodatkowo umówione projekcje
KARNETY:
100zł - 5 dowolnie wybranych projekcji
180zł - 10 dowolnie wybranych projekcji

Polski
Data wydarzenia: 
08-01-2018 18:00