„W banku, w sejfie, czy w skarpecie - Jak bezpiecznie zarządzać finansami”.

Mamy przyjemność zaprosić wszystkich gimnazjalistów chętnych do wzięcia udziału w bezpłatnych zajęciach wakacyjnych na projekt realizowany przy współpracy z Fundacją Rozwoju Wolontariatu w Lublinie. Od 12 do 15 sierpnia w Opolskim Centrum Kultury organizujemy cykl zajęć z warszawskimi studentami programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki”. Cztery godziny dziennie młodzież będzie się bawić ucząc i uczyć bawiąc zgłębiając temat „W banku, w sejfie, czy w skarpecie - Jak bezpiecznie zarządzać finansami”. Wiemy, że projekty realizowane przez studentów-wolontariuszy cieszą się ogromną popularnością, więc serdecznie zapraszamy każdego, kto ma ochotę ciekawie spędzić wolny czas. Zapisy w sekretariacie OCK pod numerem telefonu: 81 827 25 67. Liczba miejsc ograniczona.

Ramowy plan zajęć:
I dzień
1. Powitanie uczestników (15min.)
2. Autoprezentacja (10 min.)
3. Przygotowanie identyfikatorów (10min.)
4. Machanie (10min.)
5. Kontrakt (20min.)
6. Sałatka owocowa ( pojęcia typu złoty, grosz, pieniądze, sejf) (10min.)
7. Ciotka z Ameryki (20min.)
8. Program z mojego imienia (15min.)
9. Historyjka ABC (15min.)
10. Kalambury (30min.)
11. Lotto (10min.)
12. Jajko (20min.)
13. Krótkie podsumowanie dnia

II dzień

1. Powitanie (5 min.)
2. Kurtyna (15-20 min.)
3. Rysunek ( 20 min.)
4. Obrazki ( 20 min.)
5. Grupowe wyjaśnianie pojęć z obrazków ( 25 min.)
6. Merytoryka + film uzupełniający ( 45 min.)
7. Gucio-gucio ( 15 min.)
8. Waluty (euro, złoty, dolar, funt, korony, lew bułgarski, rubel rosyjski, jen, hrywna) ( 35 min. )
9. Grupki ( 10 min.)
10. Zabawa w kantor ( 25 min.)
11. Marshamallow challenge (25 min.)
12. Krótkie podsumowanie dnia i zebranie opinii uczestników.

III dzień

1. Łowca autografów ( 15-20 min.)
2. Biwak (15-20 min.)
3. Wędrująca kartka- pytania od uczestników ( 30 min.)
4. Jak funkcjonuje bank? symulacja ( 45 min .)
5. Kwiatek ( 20 min .)
6. Puzzle ( 15-20 min.)
7. Trzy kolorowe kartki (15 min.)
8. Prośba o wypisanie jak największej ilości skojarzeń związanych z tematyką zajęć na daną literę ( 15 min.)
9. Herb- uczestnicy podzieleni na grupy wspólnie przygotowują herb banku ( 30 min.)
10. Tabelka: w banku, w sejfie czy w skarpecie- wady i zalety lokowania pieniędzy w tych miejscach (30 min.)
11. Podsumowanie zajęć i zebranie opinii uczestników

IV dzień

1. Zaangażowanie uczestników w przygotowanie Sali/stołów, poczęstunku ( 60 min.)
2. Oficjalne powitanie gości ( 15 min.)
3. Rozpoczęcie rozgrywek (4-etapowy konkurs, mający na celu wyłonienie mistrzów, wszystkie drużyny biorą udział jednocześnie) (120 min.)

4. Zebranie wyników/wyłonienie mistrzów rozgrywek oraz najlepszych uczestników całego cyklu warsztatów/ zakończenie zabawy (20 min.)
5. Dyplomy dla uczestników warsztatów ( drobne upominki) (15 min.)
6. Zakończenie cyklu zajęć i podsumowanie