Radio Progres Trip - Terenowa Wyprawa Rowerowa

RADIO PROGRES PL TRIP

Radio Progres Trip - to wakacyjny projekt, podczas którego odwiedzimy wyjątkowe i warte polecenia miejsca w naszej okolicy. Rozmowy z ciekawymi osobami, zdjęcia i relacje na antenie - to wszystko w trakcie naszych wycieczek rowerowych po gminie i powiecie opolskim.

Pomysł na terenową wyprawę rowerową realizujemy w ramach praktyk studenckich w Opolskim Centrum Kultury: Małgorzty Węglińskiej oraz Katarzyny Wrony, a także wolontariuszy z OCK: Kasi Nowaczek, Wiktorii Skrzypiec i redaktorów lokalnego radia internetowego działającego przy OCK w Opolu Lubelskim - Pawła Januszka i Alberta Iwaniaka.

Oto krótka relacja, aktualizowana po każdej "wyprawie". Cały projekt będzie można obejrzeć i usłyszeć wraz z wywiadami we wrześniu.

Przygotowania do pierwszej Terenowej Wyprawy Rowerowej! Budynek Opolskiego Centrum Kultury.

trip

Wróciłyśmy z pierwszej terenowej wyprawy rowerowej. Emocje nie do opisania, przygoda wspaniała. Wywiad, który mogłyśmy przeprowadzić z Panem Marianem Dziechciarzem właścicielem gospodarstwa agroturystycznego był bardzo inspirujący. Pan Marian w ciągu swojej działalności posiadał wiele nietypowych jak na gospodarstwo rolnicze zwierząt. Okazuje się, że okolice Gór Opolskich są także świetnym miejscem na piesze wędrówki po lasach. Jest to istny raj dla grzybiarzy. Dla rowerzystów i np. rolkarzy, których nie brakuje na obwodnicy Opola Lubelskiego przeznaczone są trakty wzdłuż drogi, gdzie można podziwiać ciekawą panoramę miasta i okolic. Szczególnie nocą widoki z góry na miasto są interesujące.
To dopiero początek naszej rowerowej przygody. Jesteśmy zmotywowane do dalszego działania!

Góry Opolskie.

trip

Gospodarstwo agroturystyczne Pana Mariana Dziechciarza w Górach Opolskich.

Jak widzicie Radio Progres Trip idzie pełną parą! W dniu dzisiejszym wybrałyśmy się na wyprawę wraz z Pawłem i Albertem, ponieważ trasa już dłuższa i lepiej mieć wsparcie. Nie narzekałysmy na upał, który od kilku dni panuje na Lubelszczyźnie. Mieliśmy okazję zwiedzić fantastyczne miejsca. Gościliśmy dziś we Wrzelowcu u Pana Pawła Czarneckiego, który może się pochwalić swoim studiem muzycznym w bajecznej otoczce natury. Ponad to korzystając z pięknej pogody zażyliśmy lekkiego orzeźwienia z wydobywającej się z tamtejszego źródła wody (z naszych redakcyjnych informacji wiemy, iż Pan Marek Grabowski - aktor często pobiera ją z tego miejsca). Zaskoczyło nas również jak fantastycznie prezentuje się pałac Kleniewskich w Kluczkowicach, a obecnie muzeum prowadzone przez Panią Jadwigę Religę. Zdumiewająco prezentuje się cała okolica tego urokliwego miejsca, włącznie z ogrodami, szlakami rowerowymi i pieszymi, a także parkiem krajobrazowym.

Żródełko we Wrzelowcu.

trip

Przy Kościele we Wrzelowcu.

Studio nagrań Pawła Czarneckiego we Wrzelowcu.

Muzeum w Pałacu Kleniewskich w Kluczkowicach. Oprowadza nas Pani Jadwiga Religa.

trip

9 sierpnia 2017 i kolejna wyprawa za nami.
Trasa wyprawy:
1. Strzelnica w Łaziskach
2. Gospodarstwo Agroturystyczne "U Michasi" na Pomorzu
3. Młyn na Pomorzu
4. Piknik

trip3

Dziękujemy Robertowi Błaszczykowi i Monice Tomczyk za możliwość postrzelania z broni czarno-prochowej. Było mega!
Dziękujemy Panu Eugeniuszowi Fijołkowi, właścicielowi gospodarstwa agroturystycznego za gościnę, rozmowę o historii gospodarstwa, a Pani Elżbiecie za pyszny deser
Mieliśmy okazję zajrzeć do Młyna na Pomorzu. Za to także dziękujemy Państwu Długoszom.
Okolice Opola Lubelskiego są bardzo przyjazne i gościnne. W sam raz na wyprawy rowerowe. Polecamy!
Tym razem nasza grupa była liczniejsza, dlatego też więcej zdjęć do obejrzenia.

trip4

Plan na Trip 4 (17 sierpnia) - kierunek Piotrawin:
1. Most w Kamieniu.
2. Pałac (Pensjonat) w Piotrawinie.
3. Kościół św. Tomasza i św. Stanisława BM z lat 1440-1441 w stylu gotyckim. O historii tego miejsca opowiadał nam Wikariusz Ks. mgr Krzysztof Lichota.
4. Spacer piaszczystą plażą nad Wisłą :)
5. Kaliszany-Kolonia nieczynny kamieniołom.
6. Wieża w Kamieniu – pozostałość eklektycznego dworu.

Czas na podsumowanie piątego wyjazdu w ramach Radio Progres Trip! Tym razem wyruszyliśmy na ulice naszego miasta, odwiedziliśmy park miejski, kąpielisko, skatepark przy szkole nr 1. Wywiadu udzielił nam Bartosz Przybycień, który zajmuje się MTB STUNTEM.
Może niebawem również poćwiczymy i zaprezentujemy Wam jakieś rowerowe triki, tymczasem możemy się pochwalić nowymi koszulkami Radia Progres! Będziemy się w nich dumnie prezentować na pozostałych terenowych wyprawach rowerowych

Czas na podsumowanie ostatniego już, bardzo wyjątkowego Radio Progres Tripu. Tym razem zobaczyliśmy piękny zabytkowy Kościół pw.Trójcy Świętej i Narodzenia NMP w Chodlu, przeprowadziliśmy wywiad z wikariuszem i podziwialiśmy piękną panoramę Chodla z wieży kościelnej. Następnym punktem naszej wyprawy było poznanie historii ruin kościoła Matki Bożej Loretańskiej. Nasze wyprawy mają zawsze na celu promocję agroturystyki, dlatego nie mogliśmy pominąć stadniny Pani Bogusi Gasińskiej DOM & Stajnia PASIKONIKA, znajdującej się na Jeżowie 41. To piękne miejsce, które przyciąga wielu turystów i pasjonatów jazdy konnej z całej Polski, zachęcamy do odwiedzenia tego miejsca. W tym miejscu dziękujemy pani Teresie Pietras dzięki której mogliśmy zwiedzić okolice Chodla i przeżyć wyjątkową przygodę.

We wrześniu podsumowanie Tripu na antenie Radio Progres PL
Zapraszamy!

www.radioprogres.pl - zapraszamy do słuchania lokalnego radia internetowego w Opolu Lubelskim I śledzenia naszego profilu Facebookowego: https://www.facebook.com/ock.radioprogres/